Presentat al Consell Escolar del iesm ferran tallada!
Ja saps ...vols que se't t'escolti la teva veu???
Presentat ara es la teva oportunitat
elegeix tu
no els altres!
per un institut millor!
i aqui us deixem el manifest realitzat el passat divendres a la jornada de participació als consells escolars en el qual va participar el nostr
s ne ies.
Manifest de la Jornada
ELS JOVES S’EDUQUEN PARTICIPANT?
“Digue’m i oblido, ensenya’m i recordo, involucra’m i aprenc”, Benjamin Franklin
La resposta és que sí. I ho és perquè els dos concepteo són excloents, sinó que estan relacionats. L’educació necessita de participació en el seu sentit més ampli i la participació necessita d’educació. Per un costat, si pensem que estan relacionats, no podem entendre la participació com un fet puntual, ni com una acció que es limiti a dipositar el vot cada quatre anys. La participació és quelcom més que tot això: l’hem d’entendre com la intenció d’incidir, transformar la realitat i l’entorn en què vivim. És un procés on els i les joves sou els protagonistes del vostre entorn. Situant-se al rovell de l’ou és quan es produeix la relació entre participar i educar. L’educació (del llatí educare, "guiar", i educere, "extreure") és el procés d’ensenyament i aprenentatge d’una persona per tal d’assolir el seu desenvolupament integral. L’UNESCO considera que l’educació també s’ha d’entendre integralment, és a dir, comptant amb els tres eixos educatius: el formal, el no formal i l’informal. Amb la campanya del foment de la participació als consells escolars ens situem en el primer eix, el formal, per treballar tres aspectes importants.
Informació. És important que, a l’institut, s’escolti la nostra veu, la veu de les persones que hi estudiem. Per una banda, això ho podem aconseguir a través dels delegats i delegades de classe, escollides pel grup-classe com a representants a l’hora de parlar amb el professorat o l’equip directiu. Les delegades i delegats de tot l’institut també es reuneixen conjuntament per posar en comú tot el que ha sortit a cada classe i discutir temes que afecten el centre.
Una segona via de participació són els consellers i conselleres, que participen a les reunions del Consell Escolar del centre. Una associació d’alumnes és la tercera opció per fer-nos escoltar. Es tracta d’un grup estudiantil on es tracten els problemes del centre o s’organitzen diverses activitats lúdiques, reivindicatives o culturals. Tothom en pot formar part.
Participació. Aquest any, com ja sabeu, hi ha eleccions al Consell Escolar de Centre, un òrgan de govern que pren decisions que afecten tot l’institut, format per representants d’alumnes, professorat, mares i pares, personal de serveis, equip directiu i membres de l’Ajuntament. El Consell Escolar es reuneix com a mínim tres cops l’any i és l’espai on les conselleres i consellers opinen, defensen i voten les decisions que s’hi acorden. És important que coneguis el Consell Escolar de Centre i tot el que l’alumnat pot dir i fer a través de la relació amb els consellers i conselleres. Vet aquí algunes de les qüestions que es tracten al Consell: Proposta d’activitats extraescolars, viatges de fi de curs, sortides culturals... Millora de les instal·lacions de l’institut (patis, passadissos, lavabos...) Plantejament de col·laboracions amb altres instituts en temes educatius o culturals. Reglament de règim interior del centre, que reuneix les normes internes de cada institut. Pressupost del centre, i el seu seguiment. Participació en la comissió de selecció que a l’hora de designar la direcció del centre. Projecte educatiu del centre, on es recull la línia de treball de l’institut.
Presentat o vota. Recorda que pots comptar amb el suport del dinamitzador o dinamitzadora d’instituts públics, que serà al centre un cop per setmana els mesos d’octubre i novembre i t’ajudarà a elaborar una campanya electoral.
Si no et vols presentar, pots votar les persones que et representaran. Hauràs de conèixer-les, i saber
què proposen. Ara et toca a tu.
ada.ferran tallada
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada